Empowering pre-primary schools to collaborate with “shadows” for children with special educational needs – SHADOW
Finanțator: European Commision
Program de finanțare: Erasmus + KA2
Valoarea totală a proiectului: 144.797 euro
Tipul proiectului: parteneriat strategic – educaţie şcolară
Codul de identificare al proiectului: 2020-1-RO01-KA201-080227
Perioada de implementare: 31.12.2020-27.02.2023 (26 luni)
Beneficiar: Centrul Judeţean de Resurse şi Asistenţă Educaţională Vrancea
Parteneri din România: Asociaţia Alternative Educaţionale Vrancea, Universitatea Lucian Blaga din Sibiu
Parteneri internaţionali: Asociacion Malaguena De Educacion y Formacion Europea (Malaga, Spania), Buca Ilce Milli Egitim Mudurlugu (Izmir, Turcia), Huseyin Avni Atesoglu Primary School (Izmir, Turcia), Istituto Comprensivo di Maniago (Maniago, Italia) şi Centro Studi Pluriversum (Siena, Italia).
– Analiza competențelor necesare profesorilor și facilitatorilor pentru copiii cu CES (“shadows”) pentru a coopera – EN, RO, IT, ES, TR
– Program de formare pentru profesorii pentru învăţământ primar şi preşcolar pentru dezvoltarea abilităţilor de cooperare cu facilitatorii (shadow) pentru copiii cu CES – EN, RO, IT, ES, TR
– Program de formare pentru facilitatorii (shadow) pentru copiii cu CES din învăţământul preşcolar şi primar – EN, RO, IT, ES, TR
1. extinderea serviciilor furnizate de parteneri unităţilor şcolare prin integrarea a două traininguri inovative, unul pentru profesorii care colaborează cu facilitatorii pentru copiii cu CES, altul pentru facilitatorii înşişi, programe de formare fundamentate pe expertiza partenerilor, dar testate şi validate pe perioada de implementare a proiectului;
2. promovarea dezvoltării instituționale prin schimbul de bune practici şi două programe comune de formare pentru dezvoltarea competenţelor personalul din instituțiile partenere, în special a competenţelor de formare a profesorilor şi facilitatorilor.
3. stimularea procesului de internaționalizare al instituțiilor partenere prin dezvoltarea capacității instituționale de organizare şi implementare a proiectelor educaționale transnaționale.
– TPM1, 18.01.2021, online, 8 participanţi
– TPM2, 18-19.02.2022, Malaga, Spania, 7 participanţi
– TPM3, 24-25.06.2022, Firenze, Italia, 8 participanţi
– TPM4, 27-28.10.2022, Izmir, Turcia, 18 participanţi
– TPM5, 13-14.01.2023, Focşani, România, 13 participanţi
2. evenimente comune de formare
– “Examples of good practice in training of teachers collaborating with “shadows”, Izmir, Turcia, 11-17.05.2022, 21 participanţi din toate cele 8 instituţii partenere, principalul obiectiv fiind testarea în context real de formare şi validarea metodologiei de formare a cadrelor didactice;
– “Examples of good practices in integrating “shadows” for children with SEN into schools”, Maniago, Italia, 10-14.10.2022, 18 participanţi din C.J.R.A.E. Vrancea, Buca Ilce Milli Egitim Mudurlugu, Huseyin Avni Atesoglu Primary School, Istituto Comprensivo di Maniago, principalul obiectiv fiind testarea în context real de formare şi validarea metodologiei de formare a facilitatorilor pentru copiii cu CES.
3. evenimente de multiplicare a rezultatelor
– National Seminar “Empowering schools to collaborate with shadows for children with special educational needs” – ES, Malaga, 25.11.2022, 20 participanţi
– National Seminar “Empowering schools to collaborate with shadows for children with special educational needs” – IT, Firenze, 17.12.2022, 34 participanţi
– National Seminar “Empowering schools to collaborate with shadows for children with special educational needs” – TR, Izmir, 27.10.2022, 35 participanţi
– International Conference “Empowering schools to collaborate with shadows for children with special educational needs”, Focşani, 13.01.2023, 83 participanţi
Principalul obiectiv a fost multiplicarea rezultatelor proiectului prin formarea deprinderilor potenţialilor beneficiari pentru utilizarea resurselor dezvoltate prin proiect.