În cadrul C.J.R.A.E. Vrancea funcționează 9 Cabinete Logopedice Interșcolare (C.L.I.) în care se desfășoară activități de terapie a tulburărilor de limbaj şi de comunicare, precum şi elaborarea şi realizarea unor programe/proiecte specifice, corespunzătoare principalelor disfuncționalități ale limbajului şi comunicării.
Activitatea desfășurată în C.L.I. constă în terapia tulburărilor de limbaj şi de comunicare (Ordin 5555/2011, Anexa nr. 2, art. 3). În competența profesorilor logopezi din cadrul CLI intră următoarele tulburări de limbaj şi de comunicare:
a) tulburările de pronunție/articulare;
b) tulburările de ritm şi fluență a vorbirii;
c) tulburările limbajului scris-citit;
d) tulburările de dezvoltare a limbajului;
e) tulburările de voce;
f) alte tulburări de limbaj care influențează negativ adaptarea școlară şi socială a copiilor.
Activitatea desfășurată în C.L.I. are următoarele obiective (Ordin 5555/2011, Anexa nr. 2, art. 4):
a) depistarea, evaluarea şi identificarea tulburărilor de limbaj şi de comunicare la copiii preșcolari înscriși sau nu în grădinițe şi la școlarii mici;
b) asigurarea caracterului preventiv al activității de terapie logopedică, prin acordarea unei atenții prioritare copiilor preșcolari cu tulburări de limbaj înscriși în grădinițe, în scopul prevenirii instalării dificultăților de învățare a scrisului şi cititului la vârsta școlară;
c) orientarea terapiei logopedice spre corectare, recuperare, compensare, adaptare şi integrare școlară şi socială;
d) corectarea tulburărilor de limbaj şi de comunicare în vederea diminuării riscului de eșec școlar;
e) sprijinirea cadrelor didactice în abordarea personalizată a copiilor/elevilor cu tulburări de limbaj şi comunicare.